Jednym z największych wyzwań w większości polskich miast jest komunikacja. Nasze gminy nie są dostosowane do tak wielkiego nasilenia ruchu, jaki powstał poprzez wzrost ilości pojazdów na polskich ulicach. Dlatego jedną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju które musi podjąć niemalże każda gmina jest inwestycja w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Nawierzchnie drogowe i komunikacja miejska to priorytet, jaki da przestrzeń na to by poprawić zadowolenie mieszkańców a także poprawi całokształt infrastruktury Krakowa.
Na tle pozostałych miast, nowe projekty komunikacyjne w grodzie Kraka mocno się wyróżniają. Mieszkańcy w referendum opowiedzieli się za metrem, ale przed tym jak ono zostanie zbudowane, w komunikację autobusową i tramwajową oraz rozwój dróg trzeba zainwestować dużo pieniędzy . Spośród bardziej istotnych decyzji finansowych warto podkreślić:
całkowicie elektryczną nitkę autobusów – jedyną w Polsce,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
całkowicie rozwinięty dworzec PKP wraz z miejscem handlowym.
Oprócz tego, w planach miasto ma inwestycje w przynajmniej kilka nowoczesnych połączeń między już wybudowanymi połączeniami oraz remonty już powstałych tras autobusowych i dróg dojazdowych.
Mieszkańcy remontów nie znoszą – utrudnienia w komunikacji i dotarciu do biur dają się im we znaki na co dzień. Warto zaś pamiętać, że bez inwestycji jakość dróg nie może być lepsza i aby było lepiej, wymagać trzeba wytrwałości.Majchrowski co zrobił
Inwestycje w komunikacje to nie tylko nowe linie komunikacji, jak również lepszej odporności powierzchnia jezdni, która będzie dłużej jak nowa i odporna. ( kolejnym z przykładów może być ścieralna powierzchnia drogi na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka i na zewnętrznej drodze Wadowickiej). Oczywiście, Kraków potrzebuje jeszcze wielu zmian i inwestycji, aby poruszało się po mieście wygodnie. Nie tylko autem, ale również tramwajami. Mimo to widać jasno, że całość jest na prostej drodze do tego, by mieszkańcom żyło się tu zdecydowanie wygodnie i z zadowoleniem.